TOP

UTAMAKAN PELANGGAN DALAM MEMBERI PENDAPAT

Komunikasi sangat penting dalam bisnes. Komunikasi yang baik akan membuahkan hasil yang cukup sempurna dan bernilai antara kedua-dua pihak. Sebagai seorang yang menjalankan bisnes, utamakan pendapat dan cadangan yang diberikan oleh pelanggan anda. Jangan bercerita berlebihan tentang produk kita tanpa mengetahui kemahuan mereka terlebih dahulu. Bagi menarik hati pelanggan, kita sepatutnya mendengar penjelasan atau idea yang dilontarkan oleh mereka. Fahami sedalam-dalamnya kemahuan mereka dan setelah itu anda pasti mampu menarik hati mereka. Sebagai contoh sekiranya anda seorang pereka fesyen, sudah tentu kita akan mengutamakan idea-idea mereka. Sebagai pelanggan, they always right..!!! Kita hendaklah bijak dalam memberi pandangan kita terhadap mereka. Jangan menunjukkan keghairahan anda dalam memberi pendapat. Cukuplah sekadar cool....sahaja. Bukannya apa, kalau tempahan tak jadi, anda yang akan kecewa...So, stay cool....

0 ulasan:

Catat Ulasan